zaterdag 25 april 2009

Kip in de tuin.

Vandaag hadden we een kip in de tuin. Dit is op zich niet bijzonder, want er lopen op het terrein kippen los rond te scharrelen. Dit kipje was helemaal niet bang. De kinderen zaten lekker te spelen toen het kipje langs kwam scharrelen. De kinderen hebben een aantal foto's van haar gemaakt, hieronder staat er één van. Vandaag heb ik vooral veel onkruid weggehaald en water gegeven. Ook heb ik snijbiet gezaaid en koolraap en een heel aantal bloemen. Op de foto hieronder zie je de boerenkool, koolrabi, radijs en rucola staan. Op de achtergrond staan de tuinbonen. De sjalotten staan er ook mooi bij, de wortels en bietjes zijn opgekomen. Ik hoop wel dat we binnenkort regen krijgen want ik begin het wel erg zat te worden om steeds water op te emmeren uit de sloot.
We hebben al een portie rabarber uit de tuin geoogst, daar het ik rabarbermoes van gemaakt.
Ook hebben we een tweedehands schuurtje gekocht, hij ligt nu nog uit elkaar in de tuin. We hopen van de week te beginnen met hem weer in elkaar zetten.

2 opmerkingen:

  1. Je hebt dus nog werk genoeg, als ik het zo bekijk !
    Leuk zo'n tam kipje, vooral voor kinderen.
    Hoe oud zijn je kinderen?

    Wij hebben 2 dochters (allebei getrouwd) en 4 kleinkinderen. De oudste is 6 jaar.

    Ik zal een linkje plaatsen bij mijn moestuinblog. Als het niet goed is,laat het dan maar even weten.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is prima dat je een linkje plaatst op jouw moestuinblog.
    Mijn kinderen zijn negen, zeven en zes, de oudste twee zijn meiden de jongste een jongen. Ze hebben het heel erg naar hun zin in onze volkstuin, altijd op zoek naar dieren.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen