donderdag 10 april 2014

Ochtendje volkstuin

Jammer genoeg scheen vanmorgen het zonnetje niet, maar koud is het gelukkig niet. Vanmorgen toen ik bij onze volkstuin aankwam zag ik één van onze hanen al op het pad lopen, ontsnapt.
Eerst heb ik maar even mijn spullen uitgeladen, maar meneer dacht daar anders over kennelijk mocht ik niet in de tuin komen want hij vloog me aan. Gelukkig kan een kleine krielhaan niet zoveel tegen een volwassene maar ik stond er wel even gek van te kijken. Ik heb een hok opengezet en er voer ingegooid. Hij trapte erin; samen met nog twee vriendinnen die hij had opgescharreld zit hij nu weer in een hok.
Daarna ben ik aan de slag gegaan met het sla-bed. Eerst het plastic eraf en het onkruid weghalen. De geplante sla staat er al erg goed bij. Ik had gisteren al wat nieuwe plantjes gehaald bij het tuincentrum en ook mijn zelf opgekweekte sla 'Wonder der 4 jaargetijden' had ik meegenomen en uitgeplant. Verder had ik al eens snijbiet gezaaid, daar waren twee plantjes van opgekomen dus ik heb nog maar een keer een aantal zaden gezaaid en ook een rijtje eikenbladsla. Het plastic heb ik er weer over gedaan.

Ik heb onkruid gewiedt, die ik vervolgens in de kippenhokken heb gegooid, elk kippenhok (drie stuks) een flinke emmer vol. Ook heb ik dille gezaaid bij de tuinbonen en twee rijtjes worteltjes (Daucus carota flakkese 2)
 
De spinazie is zo hard gegroeid dat we elke dag wel spinazie zouden kunnen eten, ik heb dus maar een portie meegenomen. Vanavond willen we graag asperges eten (jammer genoeg nog niet uit eigen tuin) maar dat vinden de kinderen niet zo lekker, krijgen zij spinazie. De eerste rabarber stengels heb ik ook meegenomen om een cake mee te bakken.
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Gosh ik zou ook wel kippen op de tuin willen hebben. Maar dat mag bij ons niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog steeds een mooie site!
    Ik zie dta je mijn oude weblog gelinkt hebt (Fotodagboek van een moestuin). Ik ben inmiddels een nieuwe moestuin begonnen en ook een nieuwe blog. Zou je de link willen aanpassen naar www.moestuinblog.nl ?
    Alvast bedankt en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig om te zien hoor. Is het wel dichtbij je huis? Ik heb bij mijn volkstuin een scherm laten plaatsen ivm de harde wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gevoel wanneer je genoeg eten produceert!

    BeantwoordenVerwijderen